fbpx

Wizytówki

Skontaktuj się z nami

Masz pytania? Napisz do nas! Odpowiemy niezwłocznie.

Wizytówki pojawiły się w Chinach. W Europie dużą popularnością cieszyły się we Francji w czasach Ludwika XIV, a także w Rosji w okresie rządów Katarzyny II. Współczesna wizytówka to prostokątny, zadrukowany treścią podręczny kartonik, który jest nośnikiem reklamy i identyfikuje firmę, markę, osobę. Ułatwia kontakty biznesowe i personalne, umacnia wizerunek. Wizytówki imienne powinny być czytelne i eleganckie, natomiast firmowe z reguły są bardziej wyraziste, często krzykliwe i wielobarwne. Wizytówki spełniają kilka funkcji z których nie zawsze zdajemy sobie sprawę.

Funkcja reklamowa

Wizytówka zawiera podstawowe informacje o działalności danej firmy czyli hasłowo wymienione są produkty/usługi/asortyment itp., dokładne dane kontaktowe do firmy – często firmy zamieszczają instrukcje/sugestie jak najłatwiej trafić do danej firmy, logo firmy. Idea, oferta, dane telekontaktowe.

Funkcja prezentacyjna

Wręczając lub wymieniając się wizytówką w pewien sposób “przestawiamy się”. Jest to szczególne ważna w kontaktach biznesowych. Dzięki tej “małej kartce” wiemy z kim mamy do czynienia, jak mamy zwracać się do danej osoby i za co dana osoba odpowiada w danej firmie. Savoir-vive nakazuje, aby wizytówkę wręczać do rąk odbiorcy, nie kładziemy jej np. na stole lub obok.

Jak wręczamy wizytówkę?

Wręczając wizytówkę należy pamiętać również o tym by osoba której dajemy wizytówkę otrzymała ją nie odwróconą “do góry nogami” i oczywiście właściwą stroną (przód).

Kiedy wręczamy wizytówkę?

Zwyczajowo należy to robić na koniec spotkania, ale oczywiście istnieją od tego wyjątki. Można wręczyć wizytówkę na początki spotkania jeśli nie zostaliśmy sobie przestawieni (z inicjatywą wychodzi pierwsza osoba która przychodzi na spotkanie), lub w trakcie trwania spotkania w odpowiednim momencie tzn. kiedy kontekst rozmowy jest ku temu sprzyjający. Nigdy nie wręczamy wizytówki np. podczas posiłku, kolacji czy lunchu nawet jeśli są to spotkania zawodowe. Hierarchia przy wręczaniu jest bardzo ważna. Aby nie popełnić gafy należy brać pod uwagę etykietę biznesową jak i towarzyską. W Europie wizytówke wręczamy jedna ręką, ale już w kulturze dalekiego wschodu należy robić to obiema rękoma z ukłonem.
Pamiętajmy że to w jaki sposób wręczymy wizytówkę będzie dużo mówiło o nas samych i może rzutować na postrzeganie nas w oczach innych osób, pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Zadbajmy o to by było jak najlepsze.

Co zrobić z otrzymaną wizytówką?

Kiedy ktoś daje nam swoją wizytówkę należy ja przeczytać i dopiero schować w odpowiednie miejsce, nie chowamy “byle gdzie” i “aby szybciej” to po prostu niegrzeczne. Powinniśmy osobie od której dostaliśmy wizytówkę odwdzięczyć się tym samym – wręczając własną.

Jak czytać wizytówkę?

Jeśli na otrzymanej wizytówce są dane prywatne i służbowe jest to sygnał i w sprawach służbowych/zawodowych możemy kontaktować się pod prywatnymi danymi. Nie oznacza to jednak że możemy “zawracać komuś głowę” w sprawach błahych i 24h. Przyjęte jest i można kontaktować się do godziny 20.00 Dawać czy prosić o wizytówkę? Gdy mamy do czynienia z osobą starszą nie tylko wiekiem ale i rangą, wtedy czekamy aż osoba o nią poprosi, wyjątek stanowi oczywiście sytuacja gdy osoba starsza wręcza mam wizytówkę – wtedy należy zrewanżować się tym samym. W przypadku gdy mamy do czynienia z kobietą lub osoba na wyższym stanowisku niż nasze – nie prosimy o wizytówkę.
Nie jest w dobrym tonie stwierdzenie “skończyły mi się wizytówki”, idąc na spotkanie należy być zawsze odpowiednio przygotowanym.
Wizytówka w języku obcym Jest to bardzo dobry zwyczaj jeśli kontaktujemy się z obcokrajowcami. W przypadku wizytówki w języku obcym zadbajmy szczególnie o poprawność tłumaczenia. Pamiętajmy też o nie tłumaczeniu imion, imię i nazwisko powinno mieć rodziną formę! Nieeleganckie jest drukowanie dwustronnej wizytówki w dwóch różnych językach, każdy język powinien być na osobnej wizytówce.

Funkcja informacyjna

Wizytówka zawiera dokładne dane firmy, adresy, adres strony internetowej, adres poczty elektronicznej, adres w mediach społecznościowych numery telefonów lub infolinii w przypadku imiennych imię nazwisko, pełniona funkcję, adres, telefon itp.
Funkcja marketingowa
Tradycyjna wizytówka wykonana jest z kartonu, ale bywają i materiały bardziej oryginalne takie jak np. tworzywo sztuczne, sukno, a nawet metalowa czy blaszana płytka, drewno taka wizytówka mówi nam o firmie/oryganizacji czy osobie iż mamy do czynienia z kimś wyjątkowym, nie szablonowym lub o nietypowych usługach firmy,

Funkcja korespondencyjna

Szczególnie ważna w przypadku palcówek dyplomatycznych. Dyplomaci często zapisują ołówkiem w lewym dolnym rogu litery, są to skróty z języka francuskiego, jest to swojego rodzaju forma kodu:
p.c. – pour condoléances (by złożyć kondolencje),
p.f. – pour féliciter (by złożyć życzenia, by pogratulować),
p.p.c. – pour faire connaissance (by się zapoznać),
p.r. – pour remercier (by podziękować).
Aktualnie w dobie telefonów i komunikacji elektronicznej odchodzi się od tego zwyczaju.

Funkcja networkingowa

Dając lub otrzymując wizytówkę otrzymujemy/dajemy sygnał do kontaktu. Networking – czyli szukanie i utrzymanie kontaktu z ludźmi z tej samej lub podobnej branży. Spotkania networkingowe są czestym elementem szkoleń, konferencji, targów, prezentacji itp. Dzięki wizytówce informujemy czym się zajmujemy jakie są nasze działania i jednocześnie zostawimy kontakt do siebie, ale i zdobywany nowe kontakty a tym samym nowych kontrahentów, klientów, partnerów, wykonawców itp.. Projektując wizytówki mamy bardzo wiele możliwości, pamiętajmy jednak o kilku praktycznych wskazówkach.
Z jednej strony wizytówka jest osobista bo zawiera dane o nas, z drugiej jest służbowa i musi pasować do charakteru firmy, oraz do innych druków/gadżetów firmowych.
Oferujemy Państwu druk wizytówek cyfrowych, puchnących, tłoczonych i składanych, z wykończeniem matowym lub błyszczącym, z zadrukiem jedno- lub obustronnym.

F. H. U. Passa

Adres siedziby: Lipniak 8J, 20-050 Lublin

Czynne:
Pon – Pt: 9:00 – 16:00
Sob – Nie: nieczynne

  • Tel.: +48 602 617 463, +48 660 740 790 
  • Email: f.passa@wp.pl