Nie da się ukryć że aby stworzyć dobry projekt graficzny należy trochę nad nim popracować. Każdy projekt jest inny, każdy wymaga indywidualnego podejścia. Nie warto korzystać z “gotowców”, warto zwrócić się do profesjonalistów.
Niewłaściwie wykonany projekt graficzny zrobi więcej szkody niż pożytku dla firmy.
Projekt graficzny musi spełniać nie tylko odpowiednie parametry techniczne, ale też estetyczne oraz wymogi dla grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądał projekt plakatu a inaczej ulotki, nawet jeśli oba dotyczą tej samej firmy czy oferty.
Zanim zabierzemy się za projektowanie należy ustalić jaki jest cel naszej kampanii reklamowej i jaka jest nasza grupa docelowa. Warto też od razu zastanowić się ja będzie kolportowana dana praca. Inny format np. ulotki sprawdza się w przypadku gdy jest ona rozdawana na ulicy przechodniom, a inny przy “wrzucaniu” ulotki do skrzynki pocztowej.
Projekt powinien zawierać elementy nawiązujące do ogólnej grafiki firmy, wszystkie materiały powinny obojętnie czy to np. papier firmowy, czy baner reklamowy powinny stanowić jedną całość. Czyli jeśli w firma używa koloru granatowego, warto aby każdy produkt była w podobnej tonacji.
Nie bez znaczenia w procesie przygotowania projektu graficznego jest wizja klienta. To od współpracy zleceniodawcy z grafikiem, od ich wzajemnego zrozumienia zależy bardzo wiele. Każda ze stron przedstawia i wzajemnie dopracowuje swoje pomysły, a efektem ich pracy jest projekt graficzny.
Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na tworzenie projektów które często już po pierwszym przedstawieniu ich klientowi są akceptowane i realizowane.
Każdy projekt wymaga nakładu pracy i choć czasem wydaje się iż jest to “prosta rzecz”, to tylko pozory. Projekt jest dopracowany w najmniejszych szczegółach a ich jest naprawdę sporo.