PRINT CARDS

+48 81 855 66 77

Blog

Druk cyfrowy czy offsetowy

Druk cyfrowy czy druk offsetowy – który wybrać?
Druk cyfrowy to druk bezpośrednio z komputera za pomocą elektrofotograficznej maszyny – tak to wygląda oczywiście w skrócie 🙂
Druk cyfrowy wykonuje się szybko i jest on bardzo dobrej jakości. Idealnie sprawdza się przy niewielkich nakładach.
Podstawową różnicą pomiędzy drukiem cyfrowym, a drukiem offsetowym jest to iż nie trzeba do niego przygotowywać specjalnych matryc. Matryca do druku offsetowego jest wykonana z lekkiego aluminium. Istotny jest też fakt iż w przypadku druku offsetowego nie można dokonać zmian podczas druku wynika to z techniki druku i korzystania z naświetlonej matrycy. Druk cyfrowy można przerwać i w razie potrzeby nanieść korektę. Tu z kolei czas działa na nasza niekorzyść bo druk cyfrowy jest szybki i najzwyczajniej w świecie praca może zostać wydrukowana w pełni zanim zdążymy nanieść poprawki.

Farby wykorzystywane w druku offsetowym są oleiste, a kolory ich są bardzo intensywne. Druk offsetowy doskonale sprawdza się w przypadku większych nakładów ponieważ po prostu taniej.
Ogólnie druk offsetowy jest lepszej jakości, a niżeli druk cyfrowy niemniej jednak różnica jest nieznaczna ponieważ technologia druku cyfrowego rozwija się bardzo prężnie.

W naszej drukarni można zamówić pracę w technologii cyfrowej lub offsetowej. To jaką technikę wybierzemy zależy od nakładu, czasu realizacji, rodzaju wybranego papieru oraz uszlachetnienia i formatu.
Zapraszamy do nas!

Kilka ciekawostek na temat druku:
czy wiesz że pierwszą powielającą duk maszynę skonstruowano w Azji około 600 roku naszej ery
europie rozwój przemysłu drukarskiego do XV przebiegał dość wolno
przełomem okazało się wynalezienie maszyny Gutenberga – ruchome czcionki
ruch religijno- polityczno- społeczny na czele którego stał Marcin Luter zauważył wartość słowa pisanego i dzięki temu przyczynił się do rozwoju drukarstwa
1452-1455 to lata drukowania przez Gutenberga Bibli Mazarina popularnie zwanej Bibilią Gutenberga. Wydrukowano około 200 szt do dziś zachowało się 20 kompletnych egzemplarzy
od XV nastąpił znaczący rozwój tej dziedziny.
Najstarszym dokumentem wydrukowanym w Polsce był „Kalendarz astronomiczny na rok 1474 r”

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna to popularny slogan, ale co to właściwie jest? Z czego się składa? I jak zabrać się do jej wykonania?
Reklama zewnętrzna to określenie reklamy która występuje poza miejsce, zamieszania konsumentów, czyli reklama dociera do nich gdy są poza domem.
Najczęściej reklamę zewnętrzna można spotkać w miejscach użyteczności publicznej przy ciągach komunikacyjnych, a nawet w środkach komunikacji miejskiej. Taka reklama dociera do bardzo dużej grupy odbiorców. Najlepiej sprawdza się przy wprowadzaniu nowej marki lub produktu.
Jako firma reklamowa z 30 letnim stażem nie raz wykonywaliśmy różne reklamy i Klienci stawiali nam różne wymogi. Zawsze udawało nam się sprostać zadaniu i oczekiwaniom klientów. Nie rzadko reklama w rzeczywistości zachwycała solidnym wykonaniem i przyciągała uwagę.
Najczęściej nasi klienci decydują się na:
reklamę wielkoformatową – której powierzchnia 100 m2, są to reklamy wykonane ze specjalnej siatki winylowej lub pełnej

billboard – czyli tablica reklamowa najczęściej usytuowana na specjalnym słupie przy ulicy pomiędzy miejscowościami, przy skrzyżowaniach, lub na ścianach budynków.
Litery przestrzenne – pozwalają na wyróżnienie budynku na tle pozostałych nieruchomości. Mogą być podświetlane co jeszcze bardziej przykuwa uwagę. Litry takie wykonujemy ze styroduru, PCV, aluminium, plexi
szyld – montowany jest w miejscu prowadzenia działalności. Szyld reklamowy zawiera opis działalności i elementy graficzne.
reklama na samochodach – najczęściej wykorzystywane są tu auta firmowe. Projekt jest dostosowany do konkretnego samochodu. Samochód może zostać oklejony w całosci lub tylko miejscowo.
Baner – dużych rozmiarów reklama drukowana na płachcie materiału lub siatce PCV. Zazwyczaj baner reklamowy wiesza się na ścianie budynku, na ogrodzeniu lub w specjalnie przygotowanej konstrukcji.
Neon – czyli tekst lub grafika wykonana za pomocą „jednego pociągnięcia”. Barwa światła jest bardzo intensywna, światło widoczne jest z daleka.

Są to najczęściej spotykane rodzaje reklamy zewnętrznej. Każda z nich ma swoje zalety i wady. Nie każda też nadaje się do zastosowania dla konkretnej firmy np. budynek w którym prowadzona jest działalność gospodarcza jest zabytkiem i w związku z tym nie ma mowy o jakimkolwiek montowaniu czegokolwiek do murów.
Każda firma powinna wybrać dal siebie najodpowiedniejszą formę reklamy zewnętrznej, my z chęcią udzielimy wskazówek i porad, a finalnie wykonany reklamę i montaż.

Gadżety reklamowe

Wiele firm zastanawia się nad sensem inwestowania w gadżety reklamowe. Przeliczają koszty, analizują skuteczność takiego sposobu reklamowania się. Gadżety reklamowe odgrywają dużą rolę w marketingu są środkiem od osiągnięcia sukcesu.

Decydując się na zamówienie gadżetów reklamowych, mamy bardzo dużo możliwości. Produktów które możemy zamówić jest bardzo dużo i możemy być pewni że w każdej kwocie najdziemy coś fajnego.

Zamawiając gadżety reklamowe niewątpliwie budujemy pozytywny wizerunek swojej firmy, oraz mamy możliwość zainteresowania swoimi produktami i usługami grupę docelową.

Każdy lubi dostawać prezenty, obdarowując kogoś nawet grobnym gadżetem sprawiamy iż Klient pozytywnie kojarzy firmę i budujemy z nim więź. Szczególnie jest to ważne na początku działalności, gdy nie mamy jeszcze wypracowanej marki.

Są gadżety tanie, które sprawdzają się w każdej branży i pasują do większości grup docelowych, należą do niech między innymi: długopisy, smycze, notatniki, kubki itp.

Pamiętajmy że gadżet musi współgrać z wizerunkiem i polityką firmy. Oznacza to że np. firma promująca zdrowy styl życia jak klub sportowy nie powinna rozdawać np. zapalniczek.

Zawsze pomagamy naszym klientom w doborze odpowiednich gadżetów reklamowych. Stawiamy też na wysoką jakość, aby był to miły upominek który działa na korzyść firmy.

Przygotowanie projektu

Nie da się ukryć że aby stworzyć dobry projekt graficzny należy trochę nad nim popracować. Każdy projekt jest inny, każdy wymaga indywidualnego podejścia. Nie warto korzystać z “gotowców”, warto zwrócić się do profesjonalistów.

Niewłaściwie wykonany projekt graficzny zrobi więcej szkody niż pożytku dla firmy.

Projekt graficzny musi spełniać nie tylko odpowiednie parametry techniczne, ale też estetyczne oraz wymogi dla grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądał projekt plakatu a inaczej ulotki, nawet jeśli oba dotyczą tej samej firmy czy oferty.

Zanim zabierzemy się za projektowanie należy ustalić jaki jest cel naszej kampanii reklamowej i jaka jest nasza grupa docelowa. Warto też od razu zastanowić się ja będzie kolportowana dana praca. Inny format np. ulotki sprawdza się w przypadku gdy jest ona rozdawana na ulicy przechodniom, a inny przy “wrzucaniu” ulotki do skrzynki pocztowej.

Projekt powinien zawierać elementy nawiązujące do ogólnej grafiki firmy, wszystkie materiały powinny obojętnie czy to np. papier firmowy, czy baner reklamowy powinny stanowić jedną całość. Czyli jeśli w firma używa koloru granatowego, warto aby każdy produkt była w podobnej tonacji.

Nie bez znaczenia w procesie przygotowania projektu graficznego jest wizja klienta. To od współpracy zleceniodawcy z grafikiem, od ich wzajemnego zrozumienia zależy bardzo wiele. Każda ze stron przedstawia i wzajemnie dopracowuje swoje pomysły, a efektem ich pracy jest projekt graficzny.

Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na tworzenie projektów które często już po pierwszym przedstawieniu ich klientowi są akceptowane i realizowane.

Każdy projekt wymaga nakładu pracy i choć czasem wydaje się iż jest to “prosta rzecz”, to tylko pozory. Projekt jest dopracowany w najmniejszych szczegółach a ich jest naprawdę sporo.

Top
X